جراحی بینی به روش باز

جراحی بینی به روش باز

رینوپلاستی یا جراحی بینی برای تغییر ظاهر بینی انجام می شود. عملکرد بینی در افرادی که مشکلات تنفسی دارند نیز در این جراحی قابل رفع است. جراح شما در جلسه مشاوره تصمیم می گیرد که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی بینی  باز هستید یا خیر. رینوپلاستی باز یکی از رایج ترین تکنیک های جراحی برای تغییر شکل بینی است.

این روش شامل ایجاد یک برش کوچک بین سوراخ های بینی در کلوملا است. کلوملا ناحیه ای از پوست است که بین سوراخ های بینی قرار دارد که از پایه بینی تا نوک بینی امتداد دارد. پس از ایجاد برش، جراح به آرامی پوست را از غضروف زیرین و چارچوب استخوانی بینی جدا می کند.

سپس غضروف و استخوان بازسازی می شوند یا از نوک بینی یا پل بینی خارج می شوند. بعد از آن پوست بینی با دقت دوباره گذاشته می شود و پس از رسیدن به سطح مطلوب اصلاح، برش ها با بخیه ها بسته می شوند.

آیا من برای جراحی بینی باز مناسب هستم؟

اگر از شکل یا اندازه بینی خود ناراضی هستید، ممکن است کاندیدای خوبی برای جراحی بینی باز باشید. در این روش جراح می تواند مشکلات ساختاری  بینی مثل انحراف تیغه که منجر به اختلال در تنفسی می شود را به راحتی اصلاح کند.

همه بیماران باید از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار باشند و برای اطمینان از بهبودی بهینه از استعمال دخانیات یا نوشیدن الکل به مدت چهار هفته قبل و بعد از عمل خودداری کنند. اگر می خواهید بدانید که آیا برای جراحی بینی باز مناسب هستید یا خیر، همین امروز با ما تماس بگیرید تا مشاوره حضوری با دکتر علیرضا بابایی را رزرو کنید.

دکتر علیرضا بابایی

چه زمانی به جراحی بینی باز نیاز است؟

جراح شما معمولاً این روش رینوپلاستی را زمانی انجام می دهد که نیاز به پیوند غضروف باشد یا زمانی که نوک بینی نیاز به تغییر ساختاری دارد. این روش جراحی بینی برای بیمارانی که بینی های بزرگ و برجسته ای دارند یا کسانی که بینی های کجی دارند که نامتقارن به نظر می رسد ایده آل است.

رینوپلاستی باز محبوب ترین تکنیک برای جراحی بینی است زیرا جراح یک تصویر سه بعدی کامل از استخوان و چارچوب غضروف زیرین بینی دارد که امکان یک جراحی بسیار دقیق را فراهم می کند.

تفاوت رینوپلاستی باز و جراحی بینی بسته

هر دو روش جراحی بینی بسته به نوع اصلاح جراحی مورد نیاز، مزایا و معایب خاصی دارند. بهترین تکنیک پس از معاینه فیزیکی توصیه می شود.

جوانب مثبت روش باز

  • تجسم کامل ساختارهای داخلی بینی.
  • بهتر می تواند ناهنجاری های شدیدتر بینی را اصلاح کند.
  • نتایج دقیق تر
  • تکنیک مناسب در زمانی که نیاز به پیوند غضروف است.

معایب روش باز

  • همراه با افزایش تورم جراحی بینی در مرحله بعد از عمل.
  • این جراحی به دلیل برش بافت اضافی مورد نیاز زمان بیشتری می برد.
  • روش باز با زمان بهبودی طولانی‌تری همراه است.
تفاوت رینوپلاستی باز و جراحی بینی بسته

بخیه های جراحی بینی به روش باز

هنگامی که جراح این عمل را به پایان رساند، پوست بینی به آرامی روی استخوان زیرین و غضروف بینی بازمی گردد. از بخیه های داخلی برای تغییر شکل غضروف استفاده می شود و این بخیه ها رایج ترین بخیه های قابل جذب هستند که نیازی به برداشتن ندارند. برش کلوملا با بخیه های غیر قابل جذب بسته می شود و معمولا بین پنج تا هفت روز پس از جراحی بینی باز برداشته می شود.

دوره نقاهت جراحی بینی به روش باز

بعد از جراحی، تورم بینی طبیعی است. اگرچه میزان تورم جراحی بینی توسط عوامل متعددی از جمله وضعیت سلامتی، سیگار کشیدن یا سن تعیین می شود، اما اکثریت قریب به اتفاق، وجود تورم در چهار هفته اول از بین می رود.

مقالات دیگر: درمان کبودی و ورم بعد از عمل بینی

هفته 1

در هفته اول، بینی شما با آتل بینی پوشانده می شود. در هفته اول باید از انجام هر گونه فعالیت شدید خودداری کنید و زمان زیادی را برای استراحت و ریکاوری اختصاص دهید. پرهیز از فعالیت های شدید به کاهش تورم بینی کمک می کند. شما باید روی چند بالش یا یک بالش بلند بخوابید و سرتان بالاتر از سطح قفسه سینه باشد تا تورم سریعتر از بین برود.

هفته 2

اسپلینت بینی تقریباً هفت روز پس از عمل برداشته می شود. برای ارزیابی وضعیت بافت های در حال بهبود، بینی مورد بررسی قرار می گیرد.

هفته 3 و 4

بیماران می توانند در هفته های دوم تا سوم بهبودی جراحی بینی به فعالیت های عادی زندگی روزمره خود بازگردند. از تورم در این مرحله با بهبودهای قابل توجهی در ظاهر بینی شروع به ناپدید شدن خواهد کرد. تغییرات بیشتر در شکل بینی تا 18 ماه پس از جراحی مشهود خواهد بود.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *